bizim hanede herkes reşit…

artık evimizde herkes reşit. canım D. 2 şubatta 18 yaşına girdi.

bu bizim D. uzun zamandır doğumgünlerini arkadaşlarıyla kutluyor, gönlümüz olsun diye çekirdek aileye de bir akşam yemeği bahşediyordu. ama bu sefer 18. yaşgünü, bırakır mıyız peşini. toplandık tüm aile, 30 kişiydik. çok güzel bir gündü.

etrafımdakiler “nee 18 mi oldu” diyince farkediyorum ne kadar büyüdüğünü. benim için 1, 8, 18 farketmiyor. o hep canımın içi D.

“50 yaşında bile olsa o hep benim küçük kızım/oğlum” derlerdi de yok artık daha neler diye düşünürdüm. insan büyük konuşmamalı:)

umarım daha bir sürü onsekiz yılımız olur. aman o duymasın buradan yazayım, galiba o benim hep küçük mısır tanem olarak kalacak:)

aslında bu yazı için D.’nin sevdiği yemeklerden birinin tarifini vermek vardı aklımda, denk getiremedim.

şu günlerde denediğim tarif labneli  havuçlu kek oldu. neolitik hanım yapıp ofise getirmiş, çok güzel olmuştu. o da tarifi buradan almış.  http://smittenkitchen.com/   bu sitedeki fotoğraflardan sonra aşağıdaki fotoğrafları koymaya utanmadım mı? e biraz utandım tabii ama n’apalım artık:)

ben evdeki malzemelere göre biraz değiştirdim.

LABNELİ HAVUÇLU MUFFIN

malzemeler: (24 muffin için)

  • 2 su bardağı elenmiş un
  • 2 çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı toz zencefil
  • 2 çay kaşığı tarçın
  • 1 çay kaşığı ince rendelenmiş muskat
  • 4 yumurta
  • 1 buçuk su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 3 su bardağı rendelenmiş havuç
  • 1 yemek kaşığı rendelenmiş taze zencefil
  • 1 su bardağı iri  dövülmüş ceviz,
üst süslemesi için;
  • 1 paket labne peyniri (250 gr’lık olanını kullandım)
  • 2 yemek kaşığı kaymak
  • 5-6 yemek kaşığı pudra şekeri

tarif: kuru malzemeler birlikte elenir. yumurta, şeker ve sıvıyağ çırpılır, kuru malzemeler eklenir, havuç, taze zencefil ve ceviz de eklenir, karıştırılır. muffin kaplarına konur. önceden ısıtılmış fırında 190º derecede 18 dakika pişirilir. süresi az gelebilir ama gayet güzel pişti. üstü için; labne, kaymak ve pudra şekeri iyice çırpılır, buzdolabında bekletilir. kekler iyice soğuyunca, süsleme poşeti ve istenilen bir uçla veya bıçak, spatula vs ile keklerin üzerine sürülür.

afiyet olsun.

3 responses to “bizim hanede herkes reşit…

  1. Geçmiş doğum günü kutlu olsun D.’nin, nice yıllara. “Canımın içi”, lafı ne kadar içten, ben de çok kullanırım, dilerim hep beraber, mutlulukla kutlarsınız yeni yaşlarını. Bu arada, on sekiz yaş şahane bir yaş, hafifliği kadar bir sürü anlamla da dolu, ağır mı ağır bir yaş, muhteşem!;)

    Bu yazıyı neredeyse yazdığın gibi gördüm Toti Hanım, yanlış hatırlamıyorsam eve geldiğimde ve dinlenmek için koltuğa uzanıp nette öylesine dolaştığımda. Ve şimdi yorum yazabiliyorum ancak;p Öyle çok tembellik çöküyor ki yemek yedikten sonra, pc’yi kucağıma almam ancak gece yarısı mümkün oluyor, tam anlamıyla saçmalık bu;)

    Tarifi aldığın linki (smittenkitchen) iyi biliyorum, benim Brüksel lahanalı tarifi de oradan yapmıştım, harika fotoğrafları var sitenin, ama olsun ben buradaki fotolara da bayılıyorum. Hep dediğim gibi, çok şık bir bloğun var Toti Hanım, beğeniyorum ben.

    Başka ne diyecektim, hah tamam Neo pek marifetli bir kadın, o da hayran olduğum insanlardan, söylemeden geçmeyeyim;p

    Daha sık yazsanız keşke, böyle uzun aralar olmasa. Sevgiler.

    p.s.: Kipper nasıl, iyileşti mi?

  2. biri beni mi andı? hemen geldim 🙂 evek, çok marifetliyimdir 🙂 yok bea, marifetten ziyade bi gaza geliyorum bi şeyler yapıyorum, sonra yine üşengeçlik diz boyu. bu havuçlu keki bi arkadaşa vaadetmiştim, sözümü tutayım diye hızlı davranıp yaptım. güzel bir tarifmiş, çok iyi oldu sonuç, denemek istersen.

    daha sık yazmak konusuna katılıyorum toti hanım, arayı açmayınız.

    • sevgili justine,
      iyi dileklerin için çok teşekkürler. yazma aralarım açıldı maalesef. evdeki haller biraz zorluyor.aslında bizden çok kipper zor günler geçiriyor. ama bu hasta haliyle bile komikler yapmayı başarıyor, bir sonraki yazıda anlatacağım inşallah.
      sevgiler.

      neocum,
      hiç üşengeçlik filan diye haksızlık etme kendine. hem bak muz zamanı, bakarsın bi de muzlu ekmek yaparsın sen:))

Leave a Reply

