mezuniyet niyetine vişneli pasta

uzun çok uzun bi ara oldu. eğer varsa hala sabırla bloguma bakanlar, en önce onlara selam olsun.

şu aralar hayat hızlı akıyor bizim buralarda. haziran ayı sınavlarla geçti. D’nin girdiği 3 üniversite sınavı, benim felsefe bahar dönemi sınavlarım derken, e bi yandan da hayat durduğu yerde  durmuyor habire bi numaralar peşinde, koşturup gidiyoruz.

D. artık lise mezunu. haliyle gündemi mezuniyet balosu.  bu mezuniyet balosu ne acayip işmiş. çocuğa yardım etmek gerek.  F. ile evlenirken nişan-düğün dernek işlerine hiç bulaşmadığımız için bu işler biraz nakıs bende.  tek başıma altından kalkamayacağımı anlayınca derdime derman olabilecek canım arkadaşım A. yı aradım. e çocuk eline doğmuş, kıyamadı tabii, koştu geldi. dükkan dükkan gezdik; saatlerce dolandık istanbul’un “abiyecilerini”.  bambaşka bir dünya, bambaşka bir dil. unuturum zamanla ama şu aralar hakimim abiye jargonuna. sorun söyleyeyim; uzun elbisede boy ne olmalı, ayakkabı gözükmeli mi, gözükmemeli mi? drape ne menem bişeydir, elde yapılanı makbul müdür değil midir? tezgahtarlar benden iyi biliyordu bizim kızın mezuniyet gününü, elbise modeli, rengi, hangi okul olduğu filan not edilirmiş meğer, o gece aynı elbise ile salınan kızlar olmasın diye, daha neler neler.  öğrendim  yani bi sürü şey…

ama en nihayetinde  bizim kız öyle güzel, öyle zarif oldu ki, baktıkça gözlerim doluyor. iyi ki doğmuş, iyi ki benim defne dalım olmuş:)

bu yazıya bir pasta tarifi geliyor.  D.nin mezuniyeti ve benim de A.Ü Felsefe bölümü birinci yılımın bitmesi şerefine…(ikinci dönem matematik dersi koymasalar yine şahane bi ortalama ile bitecekti dönem ama n’apalım matematik dersini koyan yetkililere de selam olsun)

bu pasta işi biraz devam edecek buralarda. bir sonraki yazıya saklayayım, bir acayip planlar peşindeyim.

VİŞNELİ PASTA

malzemeler:

sünger kek;

  • 4 yumurta (sarıları ve beyazları ayrılacak)
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 +½ su bardağı un
  • ¼ su bardağı erimiş tereyağı
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • limon kabuğu rendesi
  • bir tutam tuz

kreması;

  • ½ su bardağı un
  • ½ bardağı buğday nişastası
  • ½ su bardağı şeker
  • 1 yumurta
  • vanilya (mümkünse vanilya çubuğunun bıçakla sıyırılarak çıkarılmış içi)
  • vişne (dondurulmuş kullandım.çözüldü ve suları süzüldü)

tarif:

fırını 180 derecede ısıtmaya başlayın. kek için; yumurtaların sarılarını şekerle krema haline gelene kadar çırpın. beyazlarını da bir fiske tuzla kar gibi olana dek çırpın. tahta bir kaşıkla yavaşca birbirine karıştırın. erimiş tereyağını da ekleyin. bir kere daha karıştırın, bu aşamada fazla kurcalama iyi olmuyor, malzemeyi söndürmeden yapmalı karıştırma işini. un, kabartma tozu, karbonatı birlikte eleyin ve yumurtalı karışıma aktarın. yağlanmış -(çok hafifçe unlanmış) kalıba dökün. bir iki kere kalıbı tezgaha vurun, hava kabarcıkları çıksın. önceden ısıtılmış fırında 30-40 dakika pişirin. fırından aldıktan sonra biraz soğumasını bekleyip, kalıptan çıkarın ve tel bir ızgara üzerinde soğumaya bırakın.

kremanın tarifi;

bu kısım kolay, un ve nişastayı az bir sütle çırpın, pürüzsüz hale gelince yumurtayı ekleyin çırpmaya devam edin. şekeri, vanilyayı ekleyin ve muhallebi gibi pişirin. çok katı olursa ben biraz süt ekleyerek daha kıvamlı getiriyorum.

soğuduktan sonra ortadan ikiye kestiğiniz sünger kekin arasına kremayı sürün ve vişneleri koyun. isterseniz kekin üzerini de krema ile kaplayabilirsiniz, sadece pudra şekeri de serpilebilir.

afiyet olsun.

Advertisements

2 responses to “mezuniyet niyetine vişneli pasta

  1. Selamlar;)

    Abiye dünyasıyla tanışmışlığım var, çok iyi anlıyorum seni. Ablamın düğününde ve abimin nikâhı için kıyafet seçerken delirmiştim. Dediğin gibi, gerçekten bambaşka bir dünya o dünya, hele benim gibi aldığı hiçbir kıyafeti denemeyen biri için cehennem gibi bir dünya. Geçmiş olsun hepinize, ve tebrikler tabii.
    D.’yi (defne benzetmesi ne hoş, defne adı da öyle) ve seni kutluyorum Toti Hanım, pasta da harika bir hediye olmuş.

    Vişneli pasta tarifini Poliş’e söyledim, hemen baktı, bizim evde tatlı işleri ondan sorulur. Yakında yapmasını umuyorum, bakalım;)
    Tarif ve aylar sonra gelen yazı için teşekkürler, böyle uzun aralar olmasa keşke. Sevgiler.

  2. merhaba,
    denemeden elbise almak cesurcaymış:))
    polişe bir not: vişne aroması biraz hafif kaldı pastada, sanki bişey daha istiyor, mesela muzlu pastadaki gibi bi aroma olmadı…poliş denerse belki bulur eksikliği giderecek bişey, haber edersen çok sevinirim.
    sevgiler.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s