kek olsun, turta olsun bana mutfak olsun…

önceden söyleyeyim, aşağıdaki yazılar biraz “sayıklama” tadında. ama tariflerin malzeme oranları denenmiş ve nispeten iyi sonuç vermiş olanlar.  illa turta deneyecekler varsa http://www.food52.com/ sitesine, olmadı http://www.joyofbaking.com/ sitelerine de  bakmalarını öneririm.

pastalardan devam ediyorum. sünger kek pişirmeye and içtim bi kere. bir önceki yazımda anlattığım vişneli pastanın keki gayet güzel olmuştu. bu seferkinde un ve nişastayı karıştırarak denedim. bu da gayet iyi oldu. (kekin tarifi en altta) pasta keki denemeleri arasında bir tanesini büyük bir kek kalıbında pişirdiğim için sünger kekten çok kalınca bir bisküvi  görüntüsündeydi. dilimleyip biscotti yapmayı düşünüyorum, ama içine fındık, üzüm vs koymadığım için sade biscotti diye kimi kandırabilirim bilmiyorum. ya da küçük karelere bölüp çikolatalı puding altına koyarak ” pastane supangle”si süsü de verebilirim.   ahaliyi böyle kandırabilirim belki.

sünger kek denemeleri yerini turta hamuruna bıraktı. vişneli turtanın hamuru çok iyi oldu, fotoğrafları çekilemeden bitti. şeftalili turta denemesi pek iyi sonuçlanmadı. biraz daha çalışmam lazım. hamura tereyağını az koyayım dedim, lastik gibi bi hamur oldu, turta dediğin biraz kıyır kıyır olmaz mı?

tart hamuru malzemeler:

  • 2 ½ su bardağı elenmiş un
  • 125 gr tereyağ
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 su bardağı buzlu su

tarif: kuru malzeme tereyağı ile iyice ezilir. ben fotoğraftaki aleti buldum, çok mutluyum, hamur soğuk malzeme ile çalışılırsa oluyor. yavaş yavaş buzlu su eklenir ve 1 saat kadar buzdolabında bekletilir.

yukarıdaki hamur açılarak turta kabına konur, üzerine yağlı kağıt, ağırlık yapması ve hamurun kabarmasını önlemek için fasulye vs konarak 10-15 dakika (200º derecede) ön pişirme yapılır. sonra yağlı kağıt alınır, rengi dönene kadar biraz daha pişirilir. üstüne meyvalar konur ve ısı düşürülerek 30 dakika pişirilir.

****************

aşağıdaki tarifin fotoğrafı yok ama unutmayayım diye blog tarihine not düşeyim dedim:) özellikle muzlusu çok iyi oldu.

malzemeler:

sünger kek:

  • 4 yumurta (sarıları ve beyazları ayrılacak)
  • ¾ su  bardağı şeker
  • 1 +½ su bardağı un
  • ½ su bardağı nişasta
  • 40 gr tereyağı (eritilmiş)
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 limon kabuğu rendesi

fırını 180 derecede ısıtmaya başlayın. yumurtanın sarılarını şeker ile krema kıvamına gelene kadar çırpın. yumurta beyazlarını bir tutam tuz ile kar gibi olana kadar iyice çırpın. yavaşca yumurta sarılarına ekleyin, fazla karıştırmayın, erimiş tereyağını ve limon kabuğu rendesini de ekleyin. elenmiş kuru malzemeyi katın ve yavaşca karıştırın. yağlanmış/unlanmış kalıba dökün. (ben 22 cm kare cam fırın kabı kullandım) önceden ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişirin.

One response to “kek olsun, turta olsun bana mutfak olsun…

  1. yahu ben yeni yazı yok diye girmiyordum ama toti hanım almış yürümüş 🙂 hem yeni yazılar, hem yeni tatlar, eline sağlık.

    devam devam 🙂

Leave a Reply

